tiistai 25. marraskuuta 2014

30 faktaa

1. Olen maalta kotoisin, Keski-Pohjanmaalta :P
2. Innostun helposti uusista asioista, mutta useimmiten innostus kestää vain hetken. Esimerkiksi yksi kesä kun harrastin kesäteatteria, innostuin siellä kitaran soitosta. Lainasin jopa kitaraa tuttavaltani, mutta aika nopeasti into loppui enkä nyt osaisi soittaa yhtään.
3. Olin koulussa aika hyvä ruotsissa, ainakin kirjoittamaan, mutta nykyään hyvä kun saan sanoja suustani jos pitäisi jotain sanoa ruotsiksi. Väkisin puskee turkin kielen sanat mieleen ruotsin sijaan.
4. Olen aina ollut ujo ja hiljainen luonteeltani. Olen tullut sosiaalisemmaksi, mutta silti aina uusia ihmisiä tavatessani alussa olen melko hiljainen. Kun löydän samanhenkisiä ihmisiä, saatan muuttua nopeastikin todella puheliaaksi.











5. Minulla on kolme veljeä. Miehelläni on yhdeksän sisarusta.
6. Minulla on seitsemän serkkua. Miehelläni niitä on tosi paljon, ainakin yli sata. :D
7. Haluaisin matkustella muihinkin maihin ja etenkin vaihdon jälkeen haluaisin mennä käymään joissakin maissa, joista olen saanut uusia kavereita täällä ollessani.
8.  Minulla on ajokortti, mutta Turkissa en ole ajanut kertaakaan autolla. Johtuu ehkä siitä ettei minulla ole täällä autoa jolla ajaa, eikä ole tullut vuokrattuakaan, mutta jokatapauksessa pelottaisi ajaa Turkissa.
9. Skootteria sen sijaan olen ajanut Turkissa jonkun verran paljonkin. Yhtenä kesänä ajelin välillä yksinäni Mahmutlar-Alanya väliä tapaamaan ystävääni.
10. Minulla on pari pysyvää jälkeä jalassa, jotka ovat tulleet skootterilla ajossa sattuneiden pienten vahinkojen seuraamuksena Turkissa. Tällöin en ollut kuitenkaan itse kuskina.


11. Olen pitkä, pitempi kuin mieheni. Täten en voi edes harkitakaan käyttäväni minkäänlaisia korkea korollisia kenkiä. :D
12. Kesä on lempivuodenaikani. Kuitenkin pidän muistakin vuodenajoista, kunhan vain aurinko paistaa!

<3

13. Olen ollut tällä kerralla Turkissa reilu 2,5 kuukautta ja olen käynyt vain kerran rannalla, ja silloinkin Alanyassa enkä Antalyassa, jossa pääasiassa oleskelen. Nyt tosin ilmat ovat viilenneet jo niin paljon, ettei enää oikein tahtoisi varmaan tarjetakaan mennä rannalle.
14. Olen hyvin laiska saamaan aikaiseksi mitään, ainakaan mitään opiskeluun liittyvää, joten senkin puolesta Turkki oli minulle hyvä vaihtokohde, koska täällä minulla ei ole paljon koulujuttuja. Kunhan vain saisin ne vähäiset jutut edes tehtyä...
15. Pelaamme mieheni kanssa joka päivä Backgammonia eli tavlaa :D Aluksi pelasimme Skip-boa, mutta kun mieheni toi Backgammonin Alanyasta, Skip-bo vaihtui siihen.


16. Pidän hirveästi videoiden tekemisestä ja haluaisin tehdä niitä enemmänkin. Tosin tekemäni videot eivät ole kovin ammattimaisia eikä minulla ole käytössä kuin Windows Liven elokuvatyökalu. Haaveena olisi saada jokin parempi ohjelma ja oppia tekemään parempia videoita.
17. En juo kahvia vaikka suuri osa suomalaisista niin tekeekin. Ennen en juonut edes teetä, mutta opin juomaan sitä Turkissa, ja nykyään juon sitä lähes päivittäin, joskus montakin lasillista päivästä.
18. Rakastan suklaata<3
19. En pidä ayranista.
20. 4,5 vuoden aikana grillityö on tullut erittäin tutuksi minulle.
21. Pidän asiakaspalvelutyöstä.
22. Minulla on oikeasti silmälasit, mutta en tykkää käyttää niitä ainakaan julkisesti, joten käytän lähes joka päivä piilolinssejä.
23. En ole koskaan juonut maitoa Turkissa.
24. Yleisurheilua harrastin monta vuotta nuorempana. Olen kokeillut aikalailla jokaista lajia, seiväshypystä aitajuoksuun.
25. Tykkään nukkua aamulla pitkään, mutta joskus ärsyttää, kun tuntuu että suuri osa päivästä menee sivusuun. Mitä kaikkea siinä ajassa kerkeäisikään tekemään, jos vain heräisi aikaisin vapaallakin.
26. Kun olin lapsi minulla oli tapana mainita, jos näin lentokoneen taivaalla, niitä kun ei niin usein näkynyt. Nyt täällä Antalyassa ollessani on outoa, kun lentokoneita näkee lähes koko ajan, jos taivaalle katsoo. Ja kun kuulen lentokoneen äänen, vilkuilen taivaalle ja joskus mainitsenkin siellä olevan lentokone. Mieheni vain naurelee aina kun näkee minun kävelevän ja vilkuilevan taivasta. Välillä haaveilen myös itse olevani siellä ja matkustavani johonkin minulle uuteen kohteeseen.
27. Tämä on seitsemäs kertani Turkissa.
28. Tykkään siis pelata Backgammonia, mutta myös Okey-peliä, jonka haluaisin myös ostaa itselle! Sen ostaminen riippuu vain siitä, että pystynkö kuljettamaan sitä Suomeen.
29. Ensimmäisen kerran kun maistoin baklavaa, pidin sitä liian makeana enkä oikein pystynyt syömään sitä paljon. Jokin muutos on tapahtunut, ja nykyään pidän siitä todella paljon. Hassuahan se olisikin, jos minä en jostain makeasta pitäisi.


30. Pidän keilaamisesta todella paljon ja usein keilaamassa ollesani innostun liikaa ja silloin saatan olla hyvinkin sosiaalinen. Viimeksikin tuli varmaan hihkuttua liikaa kun sen jälkeen tuli kurkku tosi kipeäksi.

2 kommenttia:

  1. Kiva postaus! Löysin kyllä sut näistä :) Terkkuja sinne!

    VastaaPoista

Piristä päivääni jättämällä kommentti! :)