lauantai 1. marraskuuta 2014

Kappadokia

Viime viikonloppu meni Kappadokiassa. Lähdimme perjantai-iltana yhdentoista maissa kampuksen pääportilta kahdella bussilla kohti Kappadokiaa. Koko yö meni sinne ajaessa, toki muutama pieni paussi oli. Kovin paljoa tai ainakaan kovin hyvin ei tullut nukuttua sinä yönä, koska bussissa nukkuminen ei ole kovin miellyttävää, eikä mikään asento tunnu oikein hyvältä.

Perille päästyämme kävimme ensin Ihlara Valleyssa ja sen jälkeen Derinkuyu Underground cityssa. Näiden nähtävyyksien jälkeen suuntasimme syömään, kaikki olivatkin jo tosi nälkäisiä. Ruuat kuului paketin hintaan, juomista täytyi ainoastaan maksaa erikseen. Söimme seisovasta pöydästä, maha olikin todella täysi sen jälkeen.

Tällainen näköala oli ravintolan vieressä.

Ruuan jälkeen jatkoimme Uchisar Castleen, jonka sisällä kävimme ja kiipesimme myös linnan huipulle, josta oli hienot näköalat. Tämän jälkeen kävimme vielä yhdessä näköalapaikassa, jonka jälkeen menimme hotellillemme. Yövyimme viiden tähden Ramada hotellissa. Hotellilla meillä oli noin puolitoista tuntia aikaa asettua. Hotellilla söimme toisen ruuan. Valikoimaa oli tosi paljon eikä kovin usein tule syötyä noin hienossa paikassa.

Sitten oli aika lähteä turkkilaiseen iltaan, jossa en ollutkaan ennen ollut. Sinne tuli myös paljon muita ihmisiä, tapasin myös muita suomalaisia, jotka olivat kiertomatkalla Turkissa ja Kappadokia oli yksi heidän käyntikohteistaan. Turkkilainen ilta sisälsi paljon erilaisia tanssiesityksiä, musiikkia ja tanssia, seurustelua ihmisten kanssa, pientä syömistä ja juomat kuuluivat myös pakettiin. Ilta oli mahtava ja fiilis oli korkealla. Oli mahtavaa tanssia letkassa monien ihmisten kanssa rumpujen päristessä ja jatkaa ulos tanssien nuotion ympärille. Hotellille palasimme joskus lähellä puolta yötä.

Seuraava aamu lähti käyntiin hotellin aamupalalla. Kuumailmapalloja olisi voinut nähdä aamulla, jos vain oli hereillä. Minäkin näin ne ikkunasta ja ajattelin, että myöhemmin voin mennä ulos ottamaan kuvia, mutta sitten oli liian myöhäistä, se vähän harmitti. Aamupalan jälkeen jatkoimme kiertelyä jälleen johonkin näköalapaikalle.

Viimeisenä nähtävyytenä kävimme vielä Zelve ruins -nimisessä paikassa, joka on ulkoilmamuseo. Tämän jälkeen suuntasimme paikkaan, josta pystyi ostamaan käsintehtyjä esineitä. Siellä meille ensiksi kerrottiin niiden valmistuksesta, jonka jälkeen pääsimme kiertelemään sisällä. Ostosten jälkeen söimme vielä kerran samassa paikassa jossa ensimmäisen kerran söimme, sen jälkeen alkoi paluumatkamme takaisin kohti Antalyaa. Kotona olimme kolmen maissa yöllä. Reissu oli mukava ja oli hienoa päästä näkemään Kappadokia, johon olen halunnut mennä käymään, hieno paikka.

Keskiviikkona kävimme Antalyan eläintarhassa, joka ei kuitenkaan kovin suuri ollut. Eilinen ilta meni Erasmus kavereiden seurassa.